Podstawa programowa wychowania przedszkolnego opisuje proces wspomagania rozwoju
i edukacji dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym. Przedszkola, oddziały przedszkolne
w szkołach podstawowych oraz inne formy wychowania przedszkolnego
w równej mierze pełnią funkcje opiekuńcze, wychowawcze
i kształcące. Zapewniają dzieciom możliwość wspólnej zabawy
i nauki w warunkach bezpiecznych, przyjaznych
i dostosowanych do ich potrzeb rozwojowych.
Celem wychowania przedszkolnego jest: wspomaganie dzieci
w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im
w codziennych sytuacjach
i w dalszej edukacji, budowanie systemu wartości, kształtowanie
u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie
w nowych i trudnych sytuacjach, rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej
i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci
o zróżnicowanych możliwościach fizycznych
i intelektualnych, troska
o zdrowie dzieci
i ich sprawność fizyczną, budowanie dziecięcej wiedzy
o świecie społecznym, przyrodniczym
i technicznym, wprowadzenie dzieci
w świat wartości estetycznych
i rozwijanie umiejętności wypowiadania się, kształtowanie
u dzieci poczucia przynależności społecznej, zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności
i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości
i umiejętności, które są ważne
w edukacji szkolnej.
Stwarzamy każdemu dziecku szansę rozwoju na miarę jego możliwości.
Chcemy wychować dziecko z bogatą wyobraźnią twórczą, zdolne do spontanicznej ekspresji własnych uczuć i myśli, otwarte na pomysły i inspiracje płynące od innych osób oraz gotowe szukać nowych, lepszych i oryginalnych rozwiązań.
Właściwe przygotowanie dziecka do następnego etapu edukacyjnego, jakim jest nauka
w szkole podstawowej
osiągamy poprzez różnorodne formy kształtowania i stymulowania rozwoju, szczególnie w aspekcie jego rozwoju fizycznego, aktywności twórczej, poziomu wiedzy o otaczającym go świecie oraz zachowań społeczno-emocjonalnych.
Przedszkole
-
wspiera rozwój osobowości w zgodzie z własnym systemem wartości, który respektuje prawa innych, wartości uniwersalne, przyjęte normy, daje możliwość samorealizacji
-
jest otwarte na potrzeby dzieci i rodziców
-
wspiera aktywność poznawczą i twórczą
-
uczy tolerancji, akceptacji i poszanowania odmienności każdego człowieka
-
wspiera rozwój wrażliwości emocjonalnej i wyobraźni
-
wspiera samowychowanie, samokształcenie i kierowanie własnym rozwojem
-
wychowuje dziecko aktywne, wrażliwe, samodzielne i radzące sobie z problemami
-
wspiera prospołeczne i prozdrowotne działania dziecka
-
otwarte jest na propozycje rodziców, ich udział w życiu przedszkola – partnerska współpraca z rodziną dziecka
-
umożliwia wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim dzieciom oraz uwzględnia potrzeby środowiska
W naszym przedszkolu pracuje
wykwalifikowana kadra, która stwarza dzieciom optymalne warunki do rozwoju przy wykorzystaniu różnorodnych form
i metod otwartego stylu pracy.
W pracy z dziećmi nauczyciele wykorzystują wiele pomocy dydaktycznych, stosując nowatorskie metody pracy realizują wybrany program dydaktyczno-wychowawczy, pozwalający na dobre przygotowanie absolwentów do podjęcia nauki
w szkole.